SEKOLAH KEBANGSAAN PULAI,
77300 MERLIMAU,MELAKA.

Tel: 06-2619268
Fax: 06-2619089
Email:skpulai@gmail.com

SELAMAT DATANG KE SK PULAI
MENJANA INSAN BERILMU DAN BERAMAL

MAKLUMAN








SELAMAT HARI KEBANGSAAN KE 59 #SEHATISEJIWA





Selamat Datang ke blog rasmi SK Pulai, Merlimau. Sebarang cadangan/ saranan/ masalah bolehlah rujuk terus kepada kami.Kami cuba untuk mencari penyelesaian bersama.





SUKAN TAHUNAN 2016 PADA 3.3.2016, 2:00 PETANG





TEMA HARI GURU TAHUN 2015:GURU: MEMBINA ILMU MENYEMPURNAKAN AKHLAK





Kepada semua guru SK Pulai yang ingin mendapatkan semula ID dan Katalaluan untuk FROG VLE, sila dapatkan pada Pn Norasikin Bt Salim.







Makluman Semua. Sekiranya ada dikalangan guru SK Pulai yang ingin membuat peringatan, pemberitahuan atau ingin menyampaikan maklumat untuk makluman semua sila berhubung dengan Pn Norasikin Bt Salim (GPICT). -Sekian.







JIKA ANDA MENGHADAPI MASALAH BERKAITAN EMAIL / ICT SILA RUJUK GURU ICT SK PULAI.
SEGAN BERTANYA, TIADA MANFAATNYA.


Selasa, 16 Ogos 2011

PELANCARAN BULAN KEMERDEKAAN KE-54 

Sekolah Kebangsaan Pulai telah melancarkan satu program Bulan Kemerdekaan Ke-54 pada 15 Ogos 2011 bertempat di perkarangan Dataran Ilmu sekolah. Pelancaran Bulan Kemerdekaan yang bertemakan 'Transformasi Berjaya, Rakyat Sejahtera' ini disempurnakan oleh GPK Pentadbiran SK Pulai iaitu Pn. Hjh. Norhayati Sulaiman. Majlis diserikan dengan nyanyian lagu-lagu patriotik seperti Merdeka, Jalur Gemilang dan Keranamu Malaysia. Antara aktiviti yang akan dijalankan sepanjang bulan kemerdekaan ini ialah keceriaan kelas, sudut kemerdekaan, pertandingan melukis dan mewarna, pertandingan buku skrap/folio, pertandingan menulis esei dan pertandingan kuiz kemerdekaan. Semoga aktiviti-aktiviti itu nanti akan menyemarakkan lagi semangat dan rasa cinta warga SK Pulai kepada negara.